Vis daugiau pirkėjų apie šventinį Kūčių ir Kalėdų stalą pradeda galvoti dar nė neprasidėjus žiemai, o tai leidžia ne tik išvengti streso lakstant po parduotuves prieš pat šventes, bet ir sutaupyti, apsipirkimą planuojant bei naudojantis akcijomis. Tokias tendencijas atskleidžia „Iki“ prekybos tinklo atlikta lojalių klientų apklausa.
„Iki“ klientai – protingi ir racionalūs
Apklausos duomenimis, 21 proc. „Iki“ prekybos tinklo klientų prieššventinį maisto apsipirkimą pradeda planuoti iki Kalėdų likus mėnesiui, o 55 proc. tuo pradeda rūpintis pirmoje gruodžio pusėje. Ir tik likę 24 proc. sako, kad produktų šventiniam stalui į parduotuves keliauja paskutinę minutę.
„Matome, kad mūsų pirkėjai Kalėdas sutinka labai atsakingai ir mėgsta viską planuoti iš anksto, o toks ankstyvas planavimas tampa viena svarbiausių strategijų siekiant išvengti prieššventinio šurmulio ir streso. Žmonės nori ramiai mėgautis šventėmis, o ne paskutinę minutę blaškytis tarp lentynų. Be to, toks pasiruošimas leidžia pasinaudoti geriausiais pasiūlymais ir nuolaidomis, kai jos tik pasirodo prekybos vietose. Todėl ir mes stengiamės šventinę produkciją ir šventėms reikalingus produktus pasiūlyti kuo anksčiau“, – sako „Iki“ prekybos tinklo komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė.
Pasak jos, tai, kad pirkėjai šventėms ruošiasi protingai bei pragmatiškai, rodo ir faktas, jog net 8 iš 10 lojalių klientų teigia, kad perkant maistą Kalėdų šventėms jiems yra labai svarbios nuolaidos bei specialūs pasiūlymai, o 9 iš 10 visuomet naudojasi lojalumo programomis. Be to, 65 proc. apklaustųjų lygina kainas skirtingose parduotuvėse, kad rastų geriausius pasiūlymus.
Prie puodų nori stovėti vis mažiau
Lojalių „Iki“ prekybos tinklo pirkėjų apklausa taip pat atskleidė, kad gyventojai prieš šventes nori taupyti ne tik pinigus, bet ir savo laiką. Todėl užuot sukiojęsi po virtuvę, didesnę ar mažesnę dalį šventinių patiekalų jie ketina įsigyti parduotuvėse jau pagamintus.
„Įdomu, kad pirkėjų, kurie visus patiekalus ketina gaminti patys, palyginti su praėjusiais metais pastebimai sumažėjo. Jei pernai tokių buvo 40 proc., tai šiemet – 32 proc. Akivaizdu, kad nuolat skubančiame šiandienos pasaulyje žmonės per šventes nori sustoti ir daugiau laiko skirti savo artimiesiems, o ne viryklėms ir puodams“, – komentuoja G. Kitovė.
Apklausti „Iki“ prekybos tinklo klientai dažniausiai jau paruoštus planuoja pirkti kūčiukus (54 proc.), pyragus ir desertus (43 proc.) ir įvairias silkes (33 proc.). Taip pat nemažai pirkėjų šventėms ruošiasi įsigyti jau pagamintų mišrainių, salotų, apdorotų mėsos produktų.
„Apklausos metu taip pat uždavėme ir atvirą klausimą, prašydami įvardyti patiekalus, be kurių žmonės neįsivaizduoja Kūčių ir Kalėdų stalo. Būtent tortai, kūčiukai ir silkė, kuriuos daugelis pirkėjų ketina įsigyti parduotuvėse, tokioje apklausoje buvo nepralenkiami favoritai. Tai reiškia, kad klientai vertina gaunamą kokybę, todėl nebevargsta ieškodami receptų, o renkasi kulinarijos šefų sukurtus ir iš anksto paruoštus patiekalus“, – pažymi „Iki“ prekybos tinklo atstovė.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
