Fotografija

dobrovolskio-fotografija

Pasiruošimas koncertų fotografijai – nuo idėjos iki įrangos

Vladas Dobrovolskis – profesionalus fotografas, dėstytojas ir praktikas, turintis ilgametę patirtį įvairiose fotografijos srityse, tarp jų ir koncertų fotografijoje. Per savo karjerą jis ne kartą susidūrė su iššūkiais, kuriuos sukelia sudėtingos apšvietimo sąlygos, dinamiška scena ir nuolat besikeičianti atmosfera. Šiame straipsnyje Vladas dalinasi svarbiausiais patarimais, kaip tinkamai pasiruošti koncertų fotografijai – nuo pirmosios idėjos iki paskutinio objektyvo pasirinkimo.

Kodėl koncertų fotografija ypatinga?

Fotografuoti koncertus – tai daugiau nei tiesiog paspausti mygtuką tinkamu momentu. Čia jungiasi technika, kūryba ir gebėjimas išlikti budriam chaoso sūkuryje. Daugelis į koncertą žiūri kaip į pramogą, tačiau fotografui tai – iššūkis, reikalaujantis susikaupimo ir pasiruošimo.

Scenoje viskas nuolat keičiasi: šviesa mirga, atlikėjai juda, publika šėlsta, o laiko eksperimentams – nulis. Nėra antro šanso pakartoti kadrą, nes momentas praeina akimirksniu. Štai kodėl koncertų fotografija reikalauja išankstinio pasiruošimo, nuoseklaus plano ir aiškios strategijos. Tik taip galima pasiekti profesionalų rezultatą, kuris ne tik techniškai taisyklingas, bet ir perteikia koncerto dvasią.

Tad jei nori, kad tavo nuotraukos ne šiaip primintų koncerto akimirkas, bet įtrauktų žiūrovą į tą pačią emociją, kurią jautė publika ir atlikėjai, pasiruošimas – tavo raktas į sėkmę. Ir jis prasideda dar gerokai prieš užsidegant pirmiesiems scenos prožektoriams.

Ką reikia žinoti prieš koncertą?

Koncerto analizė – apšvietimas, muzika ir nuotaika

Fotografuoti koncertą nepradedi nuo fotoaparato. Viskas prasideda nuo analizės. Sužinok, kur ir koks renginys tavęs laukia. Ar tai bus akustinė sesija mažame klube su minimaliu apšvietimu, ar didžiulis festivalis po atviru dangumi? Kiekvienas koncertas reikalauja skirtingo požiūrio ir įrangos.

Apšvietimas – vienas svarbiausių aspektų. Iš anksto pasidomėk:

  • Ar dominuos šaltos mėlynos ir žalios spalvos?
  • Ar scena nuolat kaitalios tonus, ar laikysis pastovus apšvietimas?
  • Ar bus daug stroboskopų, kurie gali apsunkinti fotografavimą?

Muzikos žanras ir atlikėjo stilius taip pat svarbu. Ramios akustinės dainos dažniausiai leidžia dirbti su ilgesniu išlaikymu ir mažiau streso, tuo tarpu roko ar metalo koncertuose veiksmas vyksta be perstojo, ir tu privalai būti pasiruošęs reaguoti akimirksniu.

Svarbiausia – iš anksto žinoti, ką tau teks fotografuoti, kad pasirinktum tinkamus nustatymus ir įrangą. Nėra nieko blogiau nei atėjus į koncertą suprasti, kad tavo objektyvai ar fotoaparato pajėgumai neatitinka situacijos.

Leidimai ir taisyklės – ką galima fotografuoti, o ko ne?

Niekada neik į koncertą su fotoaparatu be išankstinio leidimo ar bent jau aiškaus supratimo, kokios taisyklės galioja. Kiekvienas renginys turi savo fotografavimo politiką. Profesionaliuose koncertuose dažniausiai galioja vadinamoji „3 dainų taisyklė“, kai fotografuoti leidžiama tik pirmas tris dainas ir be blykstės.

Kartais organizatoriai reikalauja spaudos akreditacijos arba specialių pažymėjimų. Net jei koncertas mažesnis, verta pasiklausti organizatorių ar atlikėjų vadybos, ar fotografavimas yra leidžiamas.

Gerbk taisykles. Tai ne tik tavo reputacijos klausimas, bet ir pagarba atlikėjams bei publikai. Pažeidus taisykles gali būti paprašytas palikti renginį ir prarasti galimybę dirbti kituose koncertuose.

Psichologinis pasiruošimas – ar esi pasiruošęs scenos chaosui?

Koncerte nebus laiko ramiai mąstyti ar bandyti įvairių variantų. Turi būti pasiruošęs reaguoti akimirksniu, greitai keisti nustatymus, koreguoti kampus ir ieškoti geriausio sprendimo. Ir visa tai – būnant minių apsuptyje, dažnai vos keli centimetrai nuo scenos, kur tavo vietą nuolat bando užimti kiti fotografai ar gerbėjai su telefonais.

Tai reiškia, kad psichologiškai turi būti pasiruošęs darbui spaudimo sąlygomis:

  • Susikaupimui triukšme ir šurmulyje.
  • Ramybei chaoso viduryje.
  • Greitai analizei ir sprendimams „čia ir dabar“.

Koncertai – ne vieta stresui ar baimei suklysti. Čia laimi tie, kurie moka būti vienu žingsniu priekyje ir pasitikėti savimi.

Reikalinga įranga ir priedai

Fotografuodamas koncertus nesi garantuotas dėl apšvietimo, atstumų ir judesio intensyvumo, todėl įranga turi būti kuo universalesnė ir pritaikyta darbui sudėtingomis sąlygomis.

Būtiniausias rinkinys:

  • Pilno kadro fotoaparatas su geru ISO valdymu.
  • Bent du objektyvai: vienas plataus kampo (pvz., 24–70 mm f/2.8), kitas – portretinis ar teleobjektyvas (pvz., 85 mm f/1.8 arba 70–200 mm f/2.8).
  • Papildomos baterijos ir atminties kortelės.
  • Patogi kuprinė su greitu priėjimu prie įrangos.
  • Mikropluošto šluostė – prakaitas, dulkės ar net lietus dažnai tampa realybe.

Svarbiausia – rinkis patikimą įrangą, kuri tavęs nepaves net pačiomis sudėtingiausiomis akimirkomis. Geriausias koncertų fotografas – tai tas, kuris net chaose jaučiasi kaip namie ir žino, kad jo technika neapvils.

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -