Lietuvos įmonių eksporto ambicijos vien kaimyninėmis ir Vakarų Europos šalimis šiandien neapsiriboja. Mūsų šalyje kuriami sprendimai vis dažniau atranda kelius į JAV, Australiją ar Aziją. Vieną jų sukūrė interaktyvios televizijos sprendimų bendrovė „Smartivus“. Eksporto tikslų jai padeda siekti dalyvavimas Inovacijų agentūros kartu su Kauno technologijos universitetu (KTU) įgyvendinamoje programoje „Sparnai“.
Prisideda prie Lietuvos eksporto augimo
Išmaniosios televizijos sprendimus tokioms platformoms kaip „Android TV“ ar „Apple TV“ kurianti bendrovė „Smartivus“ telekomunikacijų, TV transliacijų ir skaitmeninių medijų srityje nėra naujokė.
Per 16 veiklos metų įmonė sėkmingai veikė nuolat kintančioje industrijoje, o į plačiuosius vandenis jai išplaukti padėjo gilus savo srities išmanymas, leidžiantis nuolat būti žingsniu priekyje. Šiandien įmonės eksporto geografija apima visą pasaulį: nuo JAV iki Maldyvų, Singapūro ir Australijos. Jei 2024 m. įmonės eksportas siekė 72 tūkst. eurų, tai per pirmąjį šių metų pusmetį – jau 132 tūkst. eurų.
„Negalėčiau išskirti prioritetinių šalių ar regionų – galimybių ieškome visur. Šiuo metu tyrinėjame JAV ir Australijos rinkas, jose esame užmezgę perspektyvias partnerystes. Išmaniosios ir internetinės televizijos segmentas šiose šalyse yra smarkiai pažengęs, veikia daug transliuotojų ir tiekėjų, kurie ieško galimybių didinti efektyvumą ir kokybę, o mes turime ką pasiūlyti.
Esame iš mažos šalies, todėl mums reikia įdėti pastangų, kad atsidurtume potencialių partnerių akiratyje – negalime tiesiog laukti, kol į mus kas nors kreipsis“, – sako bendrovės „Smartivus“ įkūrėjas ir vadovas Valdemaras Pipiras.
Vartus į pasaulį atveria parodos
Šių pastangų dalis yra dalyvavimas tarptautinėse parodose. Jose įmonė pristato savo produktus ir gali plėtoti verslo kontaktus. Pavyzdžiui, šiemet JAV vykusioje industrijos parodoje bendrovė užmezgė ryšius su naujais partneriais Filipinuose ir 3 potencialiais klientais kitose šalyse. Industrijoje, kurioje partneriai atsirenkami labai kruopščiai, tai yra nemenkas pasiekimas.
Būtent tarptautinės parodos ir industrijos renginiai bei jų suteikiamos tinklaveikos galimybės eksportuojančioms įmonėms dažnai tampa vartais į naujas rinkas. Dalyvauti parodoje JAV ir panašiuose renginiuose Nyderlanduose bei Singapūre, „Smartivus“ padėjo Inovacijų agentūros priemonės eksportuojančiam verslui.
Siekia išsiauginti „sparnus“
Siekdama plėstis į užsienio rinkas vien dalyvavimu tarptautinėse parodose bendrovė neapsiriboja. Ji aktyviai stiprina eksporto kompetencijas ir ugdo naujus specialistus.
Su šiuo tikslu bendrovė prisijungė prie eksporto lyderių programos „Sparnai“. Ji KTU „Verslo ir antreprenerystės“ studijų programos studentams suteikia galimybę įgyti eksporto plėtros patirties atliekant praktiką eksportuojančiose įmonėse. Į jas jauni specialistai atsineša šviežių idėjų, naujų perspektyvų ir entuziazmo. Visa tai gali prisidėti prie dalyvaujančių įmonių augimo.
„Stažuotės metu vyksta abipusiai mainai – KTU studentai gali praktiškai išbandyti teorines žinias, dirbti su realiais produktais, pažinti skirtingų rinkų specifiką ir pasisemti vertingos patirties, o įmonės gauna naujausių žinių turinčius motyvuotus specialistus. Tokiu būdu programa padeda ruošti Lietuvos eksporto stiprinimui reikalingus kompetentingus specialistus“, – sako Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė Simona Buziliauskienė.
Talentų pritraukimas – eksporto strategijos dalis
V. Pipiras programoje mato didelę vertę ir sako, kad prisijungusi iniciatyvi ir kūrybinga specialistė tikrai sustiprina komandą. Šiuo metu „Smartivus“ besipraktikuojanti KTU studentė vyko ir į minėtas tarptautines parodas, kuriose prisidėjo prie įmonės reprezentavimo.
„Verslo ir aukštojo mokslo įstaigų bendradarbiavimas visuomet yra prasmingas. Praktikos yra viena iš tokio bendradarbiavimo formų. Ji padeda ugdyti specialistus ir jiems greičiau įsilieti į darbo rinką. Tai leidžia ruošti palankią dirvą visos Lietuvos eksporto augimui, nes norint parduoti technologinius sprendimus užsienyje reikalingas ne tik geras produktas, bet ir aukštos eksporto kompetencijos“, – įsitikinęs V. Pipiras.
Jų „Smartivus“ reikės ir toliau, nes įmonės planuose – nuoseklus augimas užsienyje su platesniu produktų spektru. Šiuo metu bendrovė ruošiasi pristatyti naujus debesija grįstus sprendimus internetu transliuojamo turinio vartotojų patirties gerinimui.
Programa „Sparnai“ vykdoma nuo 2013 metų. Iš viso joje jau dalyvavo 84 studentai ir 188 eksportuojančios Lietuvos įmonės. Programoje kviečiamos dalyvauti Lietuvoje veikiančios ir eksportą vykdančios įmonės, o prioritetas teikiamas aukštųjų technologijų, inžinerijos, informacinių technologijų, biotechnologijų ir farmacijos sektorių įmonėms. Naujoji atranka į programą jau prasidėjo – įmonės kviečiamos registruotis iki lapkričio 18 d. Daugiau informacijos apie programą galima rasti čia.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
