Ralis „Aplink Lietuvą“ keičiasi iš pagrindų – dėl Prezidento taurės varžysis elektromobiliai
Beveik šimtmetį skaičiuojantis ralis „Aplink Lietuvą”, šių metų spalio 24-26 d. sukvies dalyvius kovoti dėl garbingiausio Lietuvos automobilių sporte apdovanojimo – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės. Tolimais 1931 m. startavusios varžybos, kurios tuo pačiu pažymėjo oficialią automobilių sporto Lietuvoje pradžią, per savo istoriją tapo vienomis prestižiškiausių varžybų šalyje. Šiemet jos verčia naują puslapį ir tampa vienomis moderniausių lenktynių Lietuvoje. Dėl Prezidento taurės tikslaus važiavimo ralyje varžysis tik elektromobiliai, lenktynės bus kandidatinis FIA Eco Rally Cup renginys. Taip pat galės dalyvauti ir hibridiniai automobiliai, kurie varžysis atskiroje įskaitoje. Istoriniai ir lenktyniniai automobiliai taip pat turės savo šansą. Jie galės varžytis savo įskaitoje, o startuos iš karto po elektromobilių ir hibridinių automobilių.
„Jau senokai jautėme, kad raliui „Aplink Lietuvą“ reikia keistis. Pirmieji “Aplink Lietuvą“ organizatoriai buvo savo laiko progreso nešėjai ir labai džiaugiamės, kad šiemet mums pavyko visiškai atnaujinti seniausio Lietuvos ralio koncepciją. Nuo metų pradžios dirbome su FIA, kuri jau kelis metus vykdo FIA Ekorally Cup čempionatą ir gavome pasiūlymą rengti vieną iš etapų 2026 metais. Šių metų lenktynės bus FIA Ekorally Cup kandidatinis etapas, FIA stebėtojai įvertins organizavimo lygį ir, tikimės, kad kitais metais tai jau bus įskaitinis čempionato renginys. Pagrindinė ralio įskaita skirta elektromobiliams, kurie varžysis anksčiau labai populiariose, bet dabar Lietuvoje primirštose tikslaus vairavimo rungtyse. T.y. specialius ruožus reikės įveikti nustatytu greičiu, bus skaičiuojami baudos taškai už per ankstyvą atvykimą ar pavėlavimą į finišą“,- sakė ralį organizuojančio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Rolandas Dovydaitis.
Visa ralio distancija siekia 747,57 km, o specialių ruožų ilgis 261,9 km. Trisdešimt ketvirtą kartą vyksiantis Ralis „Aplink Lietuvą” startuos 2025 m. spalio 24 dieną Kaune. Iš pradžių sportininkai nuo ankstyvo penktadienio ryto susirinks ralio štabe. Jame bus sutvarkyti visi administraciniai reikalai bei patikrinta lenktynininkų technika. Susitvarkius formalumus, varžybos 18.00 startuos iškilmingoje ceremonijoje prie Kauno šv. Arkangelo Mykolo bažnyčios, dar geriau žinomos Kauno Soboru. Būtent čia prasidės trijų dienų greičio kelionė, kurioje dalyviai meistriškumą išbandys dvidešimt viename tikslaus važiavimo ruože. Rungtys vyks įdomiausiais Lietuvos bendro naudojimo keliais, ekipažai turės laikytis visų kelių eismo taisyklių, tačiau privalės išlaikyti nustatytą vidutinį greitį ir specialaus ruožo įveikimo laiką. Tai yra vienetinė galimybė išbandyti save labai populiarioje automobilių sporto šakoje.

Nuo 15 valandos , aikštėje prie bažnyčios bus bus istorinių automobilių paroda, kaip minėjo Lietuvos automobilių klubo viceprezidentas Šarūnas Žitkevičius – „nežiūrint į pasikeitusį varžybų formatą, istoriniai automobiliai išlieka šių legendinių lenktynių neatsiejama dalimi, primenančia jų svarbą Lietuvos automobilių sporto istorijoje”.
Ralio „Aplink Lietuvą” programa susidaro iš trijų dienų. Kaip jau minėta, penktadienio vakare varžybos prasidės Kaune iškilminga starto ceremonija. Antrą dieną iš laikinosios sostinės dalyviai pajudės į pirmuosius specialius ruožus ir dieną pabaigs Zarasų rajone. Trečioji ralio diena prasidės Zarasuose, užsuks į Molėtus ir pasieks sostinę bei S.Daukanto aikštėje įsikūrusią Lietuvos prezidentūrą, kur įvyks šio ralio apdovanojimai.
Ralyje gali dalyvauti visi su grynaisiais elektromobiliais ar hibridiniais automobiliais, Lietuvos automobilių federacijos licencijas bus galima įsigyti administracinės komisijos metu. Paraiškas pateikti galima oficialiame ralio puslapyje www.ekorally.lt
Kas nauja – visada patrauklu. Ralis „Aplink Lietuvą“ bus kitoks
Spalio 24-26 dienomis šalies keliais nudundės tradicinis ralis „Aplink Lietuvą“, kurio dalyviai varžysis dėl prestižiškiausio automobilių sporte apdovanojimo – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės.
Pirmosios tokios lenktynės Lietuvos Prezidento taurei laimėti vyko 1931 m. liepos 24-25 d.d., kai iš Kauno į maratoną aplink Lietuvą pajudėjo 14 automobilių ir 12 motociklų kolona. Nuo to laiko nugalėtojams įteikiama taurė jiems prilygsta aukščiausiam valstybės apdovanojimui, kurį ralio laimėtojams yra teikę Prezidentai Antanas Smetona, Algirdas Brazauskas, Valdas Adamkus, Rolandas Paksas, Dalia Grybauskaitė, Gitanas Nausėda.
Neatsitiktinai pirmąjį ralį „Aplink Lietuvą“ šalies automobilių sporto federacija (LASF) laiko automobilių sporto pradžia šalyje.
Ralį nuo pat pirmojo rengia kitų metų kovą savo gyvavimo 100-metį minėsiantis Lietuvos automobilių klubas (LAK).
Nors nuo pirmojo ralio prabėgo jau daugiau nei devyni dešimtmečiai, šiemetinis jo istorijoje bus tik 34-asis. Keturi tokie raliai surengti prieškario Lietuvoje, o atgaivinti jie buvo šaliai atgavus nepriklausomybę, 1996-aisiais, lygiai po 65 metų nuo pirmojo ralio Prezidento taurei laimėti.











Renginys keičia veidą
Šiemet ralis „Aplink Lietuvą“ kardinaliai keičia savo įprastą, o daugeliui gal net ir pabodusį veidą, ir, kaip teigia organizatoriai, tampa vienomis moderniausių lenktynių Lietuvoje.
Mat šiemet dėl garbingiausio trofėjaus – Prezidento taurės – tikslaus važiavimo ralyje varžysis tik elektromobilių vairuotojai, o šios lenktynės bus kandidatinis „FIA Eco Rally Cup“ renginys.
Varžytis atskirose įskaitose kviečiami ir hibridinių, istorinių, standartinių bei lenktyninių automobilių vairuotojai. Paskutinieji varžybas pradės iškart po elektromobilių ir hibridinių automobilių starto.
Kaip šias naujoves vertina ir ko tikisi paraiškas jau atsiuntę elektromobilių vairuotojai, pretenduojantys į pagrindinį varžybų prizą? Tokį klausimą ralio „Aplink Lietuvą“ spaudos centras, viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“ pateikė keliems būsimųjų lenktynių dalyviams.
Patirties stokos daugelis
Vieni pirmųjų norą varžytis naujo formato ralyje „Aplink Lietuvą“ pareiškė asociacijos „Vilniaus miesto sportinio vairavimo centras“ atstovai Andrejus Savčenko ir Kęstutis Taškūnas, į trasas išvairuosiantys geltoną „Renault 5 E-Tech Electric“ automobilį.
Galima sakyti, tai patyrę ralių „Aplink Lietuvą“ senbuviai, važiavę įvairiais automobiliais, laimėję antrąją bendrosios įskaitos vietą, Krašto apsaugos ministerijos, daug įvairių rajonų merų taurių, skirtų ten geriausių rezultatų pasiekusiems, ir kitų apdovanojimų.
„Tačiau ši mūsų bene dešimtmetį kaupta patirtis gali tapti beverte, nes keičiasi ralio formatas, kiti bus šiemet ir prioritetai, – sako K. Taškūnas. – Tikslaus važiavimo rungtys pareikalaus iš ekipažo labai tikslių kelio ir greičio skaičiavimų, kas gali tapti lemiamu faktoriumi siekiant užsibrėžto tikslo“.
Kęstutis neslepia, jog iš pradžių skeptiškai sutiko žinią apie besikeičiantį lenktynių formatą. Tačiau dvejones greitai pakeitė optimizmo pliūpsnis ir žinia, jog visi neturės didelės patirties tris dienas truksiančiose elektromobilių lenktynėse ir visiems bus opios tos pačios problemos.
„O naujovės – visada vertos dėmesio. Dar daugiau, niekas nebesiginčija, jog elektromobiliai – ateities transportas, o kur gi rasi geresnę mokyklą įveikti iškylančius barjerus, jei ne varžybos? Tikimės, jog ralis „Aplink Lietuvą“ atsakys į daugelį mus ir varžovus kol kas neraminančių klausimų“, – įsitikinęs Kęstutis.
O kokius gi tikslus artėjančiame ralyje kelia Andrejus su Kęstučiu?
„Jei jau dalyvaujame, orientuojamės į maksimalų rezultatą. Antraip kam ten trinti padangas ir eikvoti elektros energiją? – klausimu į klausimą atsako K. Taškūnas
Nuotykiui paskatino paros lenktynės
Klaipėdiečių „Autofanai by Dentus“ ekipos nariai Džiugas Radžius su Laurynu Maknavičiumi, ko gero, menkiausią patirtį turintys varžybų dalyviai, tačiau kovinį krikštą jau spėję gauti neseniai vykusiose Eldrive 24H EV lenktynėse – vienintelėse 24 val. elektromobilių lenktynėse Baltijos šalyse.
Elektromobilį „BMW i4 Edrive40“ vairuosiantis Džiugas prisipažįsta dar neseniai į tokias transporto priemones žiūrėjęs labai skeptiškai, tačiau du dalykai kardinaliai pakeitę šį jo požiūrį.
Tai prieš du mėnesius įsigytas elektromobilis ir pirmas kovinis krikštas su juo – paros lenktynės.
„Raliui „Aplink Lietuvą“ rengiamės ir kaip didžiausiam savo nuotykiui, ir tikėdamiesi sutikti daugiau šio reikalo entuziastų, perprasti, išmokti kuo tikslingiau išnaudoti elektromobilio privalumus, kurių jis teikia, – sako D. Radžius. – Be abejo, mus „veža“ ir puikus laiko praleidimas, ir dar nepatirti nuotykiai, kuriais, tikimės, bus dosnus ralis „Aplink Lietuvą“.
Elektromobiliai – didėjanti pasaulio dalis
„Negaliu savęs vadinti tik elektromobilių gerbėju. Esu automobilių mėgėjas, o elektromobiliai yra didelė ir vis didėjanti viso šio pasaulio dalis. Kadangi esu ir žurnalistų Press autoklubo rengiamo „Metų automobilio“ konkurso komisijos narys, keliu sau aukštus reikalavimus automobilių pažinime, – sako Justas Lengvinas, „Deals On Wheels“ komandoje drauge su Gyčiu Patembergu ralio „Aplink Lietuvą“ trasomis vairuosiantis „Tesla Model 3“.
-Lenktyniaujant, siekiant geriausio rezultato, pavyksta pažinti įvairias elektromobilių subtilybes, atrasti efektyviausią greitį, važiavimo stilių. Juk ne veltui sakoma, kad pirmosios lenktynės atsirado tuomet, kai pasaulyje buvo pagamintas antras automobilis. Visa širdimi jaučiu šio posakio reikšmę. Jei yra proga lenktyniauti – norisi lenktyniauti,“ – sako J. Lengvinas.
Ekipažas nevengia pabrėžti, jog tai esąs pirmas jų startas šiame ralyje, todėl apie tikslus kalba gana atsargiai.
„Kita vertus, pirmas kartas elektromobilių įskaitoje bus visiems, tad kažkuria prasme visi važiuosime debiutantų klasėje. Su Gyčiu, kuris ir vairuos mūsų automobilį, jau esame laimėję 24 val. elektromobilių lenktynes ir antrąją vietą „Ignitis ON: Pažink Lietuvą” varžybose. Turiu nemažai patirties šturmanaudamas pagal kelio knygą, o būtent tokios užduotys mūsų čia ir laukia. Todėl pirmas tikslas padaryti kuo mažiau klaidų. Nuo to priklausys ar pavyks pasiekti tenkinančių tikslų rezultatų suvestinėje,“- sako J. Lengvinas.
Ekipažo nuomone, pasikeitęs ralis „Aplink Lietuvą“ pretenduoja tapti labai solidžiu renginiu, kuriam, žvelgiant iš šono, būtinai reikėjo gaivaus oro gūsio ir labai džiugu, kad būtent tai ir nutiko. Startuoti tokią ilgą ir turtingą istoriją turinčiame ralyje – taip pat didelė garbė.
„Turbūt drąsiai galime sakyti, jog tai – mažasis mūsų Monte Karlas“, – įsitikinęs J. Lengvinas.
D.U.K. – 34-asis ralis „Aplink Lietuvą“
Kada vyks 34-asis ralis „Aplink Lietuvą“?
Ralis vyks 2025 m. spalio 24–26 dienomis.
Kur prasidės ir baigsis varžybos?
Ralis startuos Kaune, prie Šv. Arkangelo Mykolo (Soboro) bažnyčios, o finišuos Vilniuje, S. Daukanto aikštėje, prie Lietuvos Respublikos Prezidentūros.
Koks šių metų ralio išskirtinumas?
Šiemet ralis iš esmės atsinaujina – dėl Prezidento taurės varžysis tik elektromobiliai. Tai bus kandidatinis FIA Eco Rally Cup etapas.
Ar gali dalyvauti kiti automobiliai, ne tik elektromobiliai?
Taip. Be elektromobilių, varžybose atskirose įskaitose galės dalyvauti hibridiniai, istoriniai ir lenktyniniai automobiliai.
Kokia bus varžybų distancija?
Bendra ralio distancija sudarys 747,57 km, iš jų 261,9 km – specialūs tikslaus važiavimo ruožai.
Kuo išskirtinės šios varžybos?
Tai vienas seniausių ir prestižiškiausių automobilių sporto renginių Lietuvoje, siekiantis net 1931 metų tradicijas. Šiemet jis tampa ir vienu moderniausių, integruodamas elektromobilių varžybų formatą.
Kas organizuoja ralį?
Renginio organizatorius – Lietuvos automobilių klubas (LAK), kuris 2026 m. švęs savo 100-metį.
Ar gali dalyvauti pradedantieji vairuotojai?
Taip. Dalyvauti gali visi, turintys elektromobilį ar hibridinį automobilį. Lietuvos automobilių federacijos (LASF) licencijas bus galima įsigyti administracinės komisijos metu.
Kaip pateikti paraišką dalyvauti ralyje?
Paraiškas galima pateikti oficialioje svetainėje: www.ekorally.lt
Kokia bus renginio programa?
Spalio 24 d. (penktadienis): administracinė komisija, techninė patikra, iškilmingas startas Kaune.
Spalio 25 d. (šeštadienis): varžybų etapas nuo Kauno iki Zarasų rajono.
Spalio 26 d. (sekmadienis): etapas Zarasai–Molėtai–Vilnius, apdovanojimų ceremonija Prezidentūroje.
Ar vyks papildomi renginiai žiūrovams?
Taip. Spalio 24 d. nuo 15 val. prie Kauno Soboro vyks istorinių automobilių paroda, kuri taps ralio starto šventės dalimi.
Kodėl verta dalyvauti ar atvykti stebėti ralį?
Tai unikalus renginys, jungiantis istoriją, tradicijas ir technologinę pažangą. Čia galima iš arti pamatyti elektromobilių varžybas, sutikti profesionalius sportininkus ir automobilių istorijos entuziastus.