Spalio 10-ąją Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) STEAM didaktikos centre virė idėjų, diskusijų ir kūrybos atmosfera. Čia vykusi konferencija „Naujos kryptys STEAM ugdyme“ subūrė daugiau nei šimtą dalyvių: mokytojus, dėstytojus, STEAM centrų metodininkus, studentus ir verslo atstovus iš įvairių Lietuvos regionų: nuo Kauno, Vilniaus ir Šiaulių iki Jonavos, Lazdijų, Tauragės bei Kazlų Rūdos.
Renginys buvo ypatingas ne tik turiniu, bet ir proga – VDU STEAM didaktikos centras minėjo vienerių metų veiklos sukaktį. „Tai buvo mūsų pirmaisiais metais nueitas įdomus kelias – nuo idėjos iki realiai veikiančios, kūrybišką ugdymą stiprinančios bendruomenės“, – sakė centro vadovė dr. Judita Žukauskienė sveikindama susirinkusiuosius. Dalyvius taip pat pasveikino VDU Švietimo akademijos kanclerė prof. dr. Lina Kaminskienė ir VDU Gamtos mokslų fakulteto prodekanas dr. Paulius Ruzgys, pabrėžę, kad švietimo ateitis neatsiejama nuo tarpdiscipliniškumo ir bendradarbiavimo tarp mokslo, verslo ir mokyklų.
Vertinimas kaip augimo priemonė, o ne kontrolė
Plenarinį pranešimą skaitęs muzikos teoretikas Viktoras Bakys, jau du dešimtmečius dirbantis Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, pristatė savo sukurtą diferencijuoto vertinimo sistemą, leidžiančią mokiniams patiems rinktis užduočių sudėtingumą.
„Jos esmė – suteikti galimybę kiekvienam mokiniui rinktis užduotis pagal savo gebėjimus ir norimą iššūkio lygį. Tokiu būdu mokiniai ne tik jaučiasi atsakingi už savo pažangą, bet ir mokosi planuoti darbą, įsivertinti bei priimti sprendimus, atsižvelgdami į savo stiprybes. Tokia sistema keičia požiūrį į vertinimą – jis tampa ne kontrolės, o augimo priemone. Mokiniams sudaromos sąlygos išbandyti save įvairiose srityse, prisiimti riziką, o sėkmę matuoti ne vien pažymiu, bet ir asmeniniu tobulėjimu. Tai ypač dera su STEAM ugdymo principais, kurie skatina kūrybiškumą, problemų sprendimą ir individualių gebėjimų atskleidimą “, – teigė V. Bakys.
Mokytojai, dėstytojai ir verslas – prie vieno stalo
Diskusijų dalyviai – universitetų, verslo ir mokyklų atstovai – dalijosi įžvalgomis, kaip šiuolaikinėje pamokoje sujungti kūrybiškumą, technologijas ir mokslą. Diskusiją pradėjo LINPRA atstovas, įmonės Novameta vadovas Mindaugas Jonuškis, pristatęs STEAM ugdymo svarbą verslo plėtrai.
„Plenarinėje diskusijoje buvo aptartos pagrindinės STEAM ugdymo tendencijos ir pasidalinta patirtimi apie kūrybiškumo, technologijų bei mokslo integraciją pamokose. Diskusijos metu išryškėjo bendras siekis stiprinti tarpdisciplininį požiūrį į ugdymą, skatinti mokinių įsitraukimą per praktinę bei patyriminę veiklą ir plėtoti bendradarbiavimą tarp švietimo bendruomenės narių “, – sakė Aritonė Gilė, VDU Menų fakulteto dėstytoja ir KTU inžinerijos licėjaus direktoriaus pavaduotoja. Praktinėse dirbtuvėse mokytojai gilinosi į naujus mokymo metodus, išbandė tiriamojo ir projektinio mokymo modelius bei dalijosi patirtimis, kaip skatinti mokinių smalsumą.
STEAM – tai bendruomenė
Konferencijos dalyviai pabrėžė, kad STEAM ugdymas šiandien tampa jungtimi tarp skirtingų pasaulių – mokslo, meno, verslo ir mokyklos kasdienybės. Tai – ne tik mokymo turinio atnaujinimas, bet ir mąstymo būdo keitimas. „STEAM – tai kelionė, kurioje mokosi visi: mokiniai, mokytojai, mokslininkai ir kūrėjai. O svarbiausia – mes tai darome kartu“, – pabrėžė dr. J. Žukauskienė.
VDU STEAM didaktikos centras kviečia mokytojus, mokinius, verslo partnerius ir tyrėjus jungtis prie bendros misijos – kurti kūrybišką, smalsų ir ateičiai pasiruošusį jaunimą. Renginio organizatoriai žada, kad tai tik pradžia: artimiausiu metu bus pristatytos naujos dirbtuvės, kūrybiniai projektai ir tarpdisciplininės veiklos, skirtos visiems, kurie tiki, kad mokymasis gali būti įkvepiantis.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
