Ar įmanoma aiškiai apibrėžti, kas šiandien sudaro šiuolaikinio ikimokyklinio ugdymo kokybę? Atsakymų į šį klausimą pedagogai iš skirtingų Lietuvos miestų ir rajonų ieškojo Sostinės vaikų ir jaunimo centre HOBIVERSE vykusiame tradiciniame septynioliktajame Pedagogų forume „Šiuolaikinis ikimokyklinis ugdymas: kokybės link“. Renginyje 20 pranešėjų dalijosi savo patirtimis, idėjomis ir įžvalgomis apie šiuolaikinio ugdymo procesų gerinimą.
Forumo metu kalbėta apie temas, kurios šiandien ypač svarbios ikimokykliniam ugdymui: nuo jautraus santykio su vaiku ir įtraukties taikymo iki žaidybinių metodikų, tvarios kūrybos, STEAM veiklų ir gamtos kaip ugdymo erdvės. Pranešėjai nagrinėjo ir vaikų emocinės sveikatos stiprinimą, ekskursijų organizavimo patirtis, programavimo elementų pristatymą ikimokykliniame amžiuje bei kontekstų kūrimą, praturtinantį kasdienę vaikų patirtį.
Anot Sostinės vaikų ir jaunimo centro HOBIVERSE Ugdymo kokybės ir inovacijų komandos vadovės Dalios Navikienės, šis forumas išliko gyvas daugiau kaip du dešimtmečius dėl aiškaus tikslo ir natūralaus pedagogo poreikio tobulėti.
„Pedagogų forumas HOBIVERSE kasmet suburia mokytojus iš visos Lietuvos. Kiekvienais metais matome augantį susidomėjimą, o tai rodo, kad pedagogams svarbu nuolat tobulinti savo kompetencijas ir ieškoti veiksmingų ugdymo sprendimų nuolat besikeičiančioje ikimokyklinio ugdymo aplinkoje. Svarbu akcentuoti, kad šio forumo tikslas visada buvo ir išlieka tas pats – stiprinti bendrąsias ir dalykines pedagogų kompetencijas, gerinti ugdymo turinio ir proceso efektyvumą bei ieškoti būdų, kaip dar labiau optimizuoti ikimokyklinio ugdymo kokybę“, – sako Dalia Navikienė.
Ypatingas dėmesys kūrybiškumui ir STEAM veikloms
Forume daug dėmesio sulaukė pranešimai apie kūrybiškumą ir žaidybines metodikas – VšĮ „Herojaus vaikai“ ugdymo vadovė Venesa Kuršelytė dalijosi praktiniais pavyzdžiais, kaip per žaidimą vaikai greičiau įsitraukia į veiklas ir drąsiau tyrinėja aplinką.
„Kūrybiškumas dažniausiai gimsta, atsižvelgus į kasdienybę. Pavyzdžiui, kartu su vaikais keliaujame apsipirkti į parduotuvę, prieš tai susiplanuojame pirkinių sąrašą. Kartu skaičiuojame produktus, kas kiek kainuoja. Vaikams labai patinka stumdyti tuos mažus prekių vežimėlius. Tokiose paprastose veiklose vaikams būna smagu, nes jie patiria tikrus dalykus“, – sako V. Kuršelytė.
Forume taip pat buvo aptariamos STEAM veiklos ir ugdymo aplinkų plėtra. Pakruojo lopšelio-darželio „Saulutė“ vyresnioji mokytoja Neringa Navickienė pristatė veiklos kambarėlių svarbą, skatinant STEAM patirtį.
„Pavyzdžiui, gamtos kambarėliui yra svarbu atliepti prigimtinį vaiko smalsumą. Šio kambarėlio aplinka sudaryta iš trijų erdvių, viena iš jų – gyvūnų teritorija. Čia auginame Madagaskaro šnypščiantį tarakoną, gyvalazdę, džiungarinį žiurkėną, degu, banguotąją papūgą, šinšilą, amadinus, skraidančius tarakonus, balinius vėžlius“, – sako N. Navickienė.
Kauno lopšelio-darželio „Vyturėlis“ mokytoja metodininkė Diana Lukošenkinienė pasidalijo ugdymo kokybės stiprinimo patirtimis ir veiksmingais sprendimais.
„Viena iš veiklų, kurias įgyvendiname su vaikais, yra fosilijų gamyba. Jas gaminame iš molio, kurio nereikia deginti ir džiovinti. Vėliau savo STEAM laboratorijoje mes tyrinėjame, ką atradome ir kaip atradome. Taip pat vaikai jas tyrinėja ant išmaniojo smėlio stalo“, – sako D. Lukošenkinienė.
Apie HOBIVERSE organizuojamus mokymus
Sostinės vaikų ir jaunimo centras HOBIVERSE kasmet surengia apie 100 mokymų ir seminarų pedagogams, skatindamas jų profesinį tobulėjimą ir kurdamas stiprią, bendradarbiaujančią švietimo bendruomenę. Be šio ikimokyklinio ugdymo pedagogų forumo, HOBIVERSE taip pat organizuoja panašaus pobūdžio metinį forumą bendrojo ugdymo mokytojams, skirtą dalintis gerosiomis praktikomis ir stiprinti ugdymo kokybę skirtingose švietimo srityse.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
