Kurie elektromobiliai „pataiko“ į deklaruojamą nuvažiuojamą atstumą, o kurie yra pernelyg optimistiški?

Jau 29-ąjį kartą startavęs konkursas „Lietuvos metų automobilis 2026“ šiemet pasitiko su fundamentaliu pokyčiu. Pirmą kartą istorijoje elektromobiliai sudaro absoliučią dalyvių daugumą – net 18 iš 33 modelių. Tai aiškus ženklas, kad rinka pasiekė lūžio tašką, todėl organizatoriai intensyvų bandymų maratoną pradėjo būtent nuo elektromobilių testo.

Užuot keliavus į uždarą poligoną, visi konkurse dalyvaujantys elektromobiliai iškeliavo į nuvažiuojamo atstumo ir energijos sąnaudų bandymus.

„Organizuodami šių metų elektromobilių bandymus siekėme atsakyti į vieną, vis dar patį svarbiausią klausimą: kiek realiai elektromobilis gali nuvažiuoti su visiškai įkrauta baterija?“ – teigė konkurso komisijos narys Saugirdas Pukalskas.

Anot jo, nors technologijos tobulėja, vairuotojų abejonės dėl elektromobilių praktiškumo išlieka. „Įkrovimo laikas yra gerokai ilgesnis nei pildant įprasto automobilio degalų baką. Būtent todėl reali rida išlieka kritiškai svarbus rodiklis“, – aiškino S. Pukalskas.

Nugalėtoją lems ne viena savybė

Vertinant elektromobilius, konkurso komisijai talkino ir specializuoti „Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo ekspertai, kurie padės išrinkti „Ignitis ON metų elektromobilio“ nominacijos nugalėtoją.

Pasak „Ignitis“ elektromobilių tinklo plėtros skyriaus vadovo Andriaus Šeršniovo, vertinimas bus kompleksinis:

„Didžiausias dėmesys bus skiriamas ne vienai ar porai savybių, o pluoštui charakteristikų: įkrovimo charakteristikoms, efektyvumui, baterijos talpai, nuvažiuojamam atstumui, saugumo ir komforto elementams. Ne paskutinėje vietoje – ir ergonomika, dizainas, inovacijos.“

Jam antrino ir „Ignitis“ produktų vystymo vadovas Jonas Kireilis, pabrėžęs programinės įrangos svarbą, o techninių sprendimų vadovė Goda Montvidaitė akcentavo skirtumą tarp deklaruojamo ir realaus nuvažiuojamo atstumo.

Įveikė du skirtingus maršrutus

Elektromobilių testo rezultatai

Siekdama nustatyti tikrąsias automobilių galimybes ne laboratorinėmis (WLTP), o realiomis sąlygomis, konkurso komisija, bendradarbiaudama su VILNIUS TECH universitetu, sukūrė specialią metodiką.

Kadangi dalyvių parkas itin platus, sąžiningam palyginimui visi 18 elektromobilių buvo suskirstyti į dvi grupes. Modeliai su mažesnės talpos baterijomis turėjo įveikti 206 km ilgio maršrutą, o modeliai su didesnėmis baterijomis gavo sudėtingesnę 306 km ilgio užduotį.

Abiejų grupių maršrutai buvo sudaryti taip, kad tiksliai atspindėtų tipinę lietuvišką kelionę: dalis atstumo driekėsi užmiesčio keliais, o dalis – greitkeliu. Tai leido objektyviai įvertinti energijos sąnaudas skirtingais greičio režimais.

Trys dalyviai nepasiekė finišo

Elektromobilių testo rezultatai

Testas, vykęs vėsiu oru (oro temperatūra svyravo tarp 8–12 °C), iškart atskleidė pirmuosius netikėtumus. Trys konkurso dalyviai nesugebėjo įveikti jiems paskirto maršruto ir buvo priversti stoti įkrovimo stotelėje. Finišo nepasiekė „BYD Dolphin Surf“, „BYD Sealion 7“ ir „Dongfeng Box“.

Tarp trumpesnio maršruto dalyvių mažiausiai energijos sunaudojo „Mazda 6e“ (58 proc. baterijos) ir „MG MGS5 Long Range“ (59 proc.).

Ilgesniame maršrute efektyvumu išsiskyrė sedanai, patvirtindami aerodinamikos svarbą važiuojant greitkeliu. „Mercedes-Benz CLA“ 306 km distanciją įveikė sunaudojęs 68 proc. energijos, o „Audi A6 e-Tron“ – 70 proc. Palyginimui, „Hyundai IONIQ 9“ ir „Tesla Model Y“ tam pačiam atstumui sunaudojo po 78 proc. energijos atsargų.

Borto kompiuterių (ne)tikslumas

Elektromobilių testo rezultatai

Ne mažiau svarbių įžvalgų pateikė borto kompiuterių prognozių analizė. Paaiškėjo, kad skirtumas tarp žadamų ir realiai nuvažiuojamų kilometrų gali būti drastiškas.

Absoliutų tikslumą pademonstravo „Tesla Model Y“, kurios prognozių ir fakto paklaida buvo lygi nuliui.

Maloniai nustebino modeliai, kurie nuvažiavo daugiau, nei žadėjo. Lyderiu tapo „Xpeng G6“, 306 km distancijoje vairuotojui „padovanojęs“ 68 km. Daugiau, nei žadėjo, įveikė ir „Hyundai IONIQ 9“ (+28 km) bei „Nissan Ariya Nismo“ (+19 km).

Tačiau kitoje spektro pusėje – nuostoliai. Kai kurie modeliai pernelyg optimistiškai vertino savo galimybes: „Xpeng G9“ „prarado“ net 143 km. Nuo realybės smarkiai atitolo ir „BYD Sealion 7“ (–122 km) bei „Dongfeng Box“ (–114 km).

Kiek realiai nuvažiuotų vėsiais orais?

Elektromobilių testo rezultatai

Apibendrinus testo duomenis, geriausius prognozuojamus realius nuvažiuojamus atstumus vėsiais orais pademonstravo aptakūs sedanai. „Mercedes-Benz CLA“ realiomis sąlygomis galėtų įveikti apie 450 km, o „Audi A6 e-Tron“ – apie 437 km.

Šis testas buvo tik pirmasis etapas. Konkurso dalyvių dar laukia detali pagalbinių vairavimo sistemų, programinės įrangos ir įkrovimo greičio analizė. Kas taps 13 skirtingų nominacijų nugalėtojais, paaiškės finalinėje apdovanojimų ceremonijoje lapkričio 28 d.

• Publikacija dalinasi Lietuvos regionų naujienų portalas „Miesto naujienos“. Naujieną paskelbė „Lietuvos žurnalistų autoklubas“. Daugiau sau ir savo miestui aktualių naujienų rasite portale www.miestonaujienos.lt.

Nuoroda į informacijos šaltinį

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -